от Мартин Лутер
„То в начало беше у Бога. Всичко това чрез Него стана; и без Него не е ставало нищо от това, което е станало” (Йоан 1:2-3).
Този текст е едно ясно, кратко твърдение за божествеността на Христос. Йоан включва всички творения когато казва, че всичко е било направено от Словото. Този, който използва думата всичко, не изключва нищо. С други думи Йоан твърди, че Словото е съществувало преди всички творения и че Словото е било съработник на Отца. То е било в еднаква степен Създател на всичко с Отца.
Всичко, което съществува е било напавено чрез Словото. Словото е Творецът на всички творения. Между Отец и Словото няма разлика по отношение на божествената природа. Словото е истински Бог понеже споделя божествена природа с Бог-Отец. Словото е било с Бога от началото. То е показало това когато е създало вселената. То е направило небето и земята, ангелите и всички творения. Христос казва: „Отец Ми разботи досега и Аз работя” (Йоан 5:17). По този начин този текст ясно казва, че Той е равнопоставен Творец. „Всичко това чрез Него стана; и без Него не е ставало нищо от това, което е станало” (Йоан 1:3). „в Него, Който е образ на невидимия Бог, първороден преди всяко създание; понеже чрез Него бе създадено всичко, което е на небесата и на земята, видимото и невидимото, било престоли или господства, било началства или власти, всичко чрез Него бе създадено;” (Колосяни 1:15-16). „в края на тия дни говори нам чрез Сина, Когото постави наследник на всичко, чрез Когото и направи световете” (Евреи 1:2). Тези текстове ясно казват, че Отец е създал всичко чрез Сина. Това ни предпазва от съмненията Кой е Сина. Ние можем да знаем и да вярваме, че нашият скъп Господ и Спасител, роден от дева Мария също така е истински, реален Бог по природа и Създател заедно с Отец и Светия Дух.