Насочени към Отца, Сина и Светия Дух


(или как евангелските християни са цялостно тринитарни без значение дали знаят това или не)

от Фред Сндърс

Благодатта на Господ Исус Христос, любовта на Бога и общението на Светия Дух да бъдат с всички вас (2 Коринтяни 13:14).

Познавате ме по-добре отколкото си мислите и ще ме опознаете дори още по-добре (Аслан в Пленникът на магьосника)

Първа идва реалността, а разбирането я следва. Ако искате да култивирате способност да мислите добре за Троицата първата стъпка е да осъзнаете, че в тринитарианството има повече от просто правилно мислене. По-конкретно, началната точка за едно добро тринитарно богословие не е основно въпрос на осъществяване на един успешен мисловен проект. Християните никога не са се намирали в окаяното положение да съберат няколко концепции за Бога и след това от тях да направят велик тринитарен синтез. Християните не са и в положението да съберат заедно няколко библейски пасажа, вземайки един стих оттук и друг оттам и да ги свържат в една брилянтно учение, което подобрява неяснотата на Писанието. Вместо това те трябва да разберат, че когато започваме да мислим за Троицата ние правим това понеже вече сме дълбоко свързани с реалността на триединния божествен живот, който Той е дал за нас и за нашето спасение  ни е открил в Библията. За да започнем да правим добро тринитарно богословие ние трябва само да разсъждаваме върху тази настояща неморалност и да я схванем. Колкото повече разбираме, че сме вече насочени към реалността на евангелската Троица толкова повече тринитарианството ще е от значение за нас. По-конкретно евангелските християни трябва да разберат, че притежават всичко, от което се нуждаем, за да мислим за Троицата по един начин, който променя всичко.

2 thoughts on “Насочени към Отца, Сина и Светия Дух

  1. Бих искал любезно да попитам създателя на този блог, които явно е теолог и има изградена богословска мисъл, какво мисли за т. нар. католическа доктрина Филиокве (Filioque) или добавката „и от „Сина“ и какво е мнението му за третият събор (Ефес, 431 г.), които постановява, че Дева Мария е Богородица? Как ще коментира това?

    И защо например, някой протестанти изписват Светия дух, като „Святи дух“ ? Не би ли трябвало да се придържат към славянското му произношение „Свети“?

  2. За филиокве не се чувствам компетентен да коментирам.
    Да, дева Мария е богородица.
    Третия въпрос е за правопис, а не за богословие.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.