История на църквата 6-33


index

от Евсевий Кесарийски

Глава 33

Грешката на Берил

  1. Берил, когото наскоро споменахме като епископ на Бостра и Арабия, се отвърнал от църковния стандарт и се опитал да въведе идеи чужди на вярата. Той се осмелил да твърди, че нашият Спасител и Господ не предсъществувал във свойствена за Него форма преди да живее сред хората и че не притежавал свойствена божественост, а единствено тази, с която Отец обитавал в Него.
  2. Мнозина епископи изследвали и разисквали с него този въпрос и Ориген, бивайки поканен заедно с останалите, отначало отишъл на едно събиране с него, за да разбере истинските му виждания. Но когато разбрал вижданията му и осъзнал, че са погрешни, след като го убедил с аргументи и демонстрация той го върнал обратно към правото учение и възстановил предишните му здрави мнения.
  3. Все още съществуват писания останали от Берил и от синода събрал се по този повод, които съдържат въпросите поставени му от Ориген и дискусиите, които се провели в неговата епархия както и всички неща случили се по това време.
  4. Възрастните братя сред нас са ни предали много други факти за Ориген, които аз намерих за удачно да пропусна тъй като не са свързани стази творба. Но това, което е сметнато за необходимо да бъде записано за него може да се намери в Апологията от негово име написана от нас и Памфилий, светия мъченик от нашето време. Ние внимателно ги подготвихме и работихме съвместно за по-голяма достоверност.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.