За Божия град-13


ЗА БОЖИЯ ГРАД 

Книга 20

Глава 13

от Августин Блажени

Дали времето за преследване или Антихриста трябва да бъде смятано в 1000 години 

Както вече казахме последното гонение на Антихрист ще продължи три години и шест месеца и това е потвърдено както в книгата Откровение така и от пророк Данаил. Макар това време да е кратко все пак не без причина се пита дали то трябва се смята като част от 1000 години, през които дявола е вързан и светиите царуват с Христос или то трябва да бъде добавено към и извън тези години. Понеже ако кажем, че е включено в 1000 години тогава светиите царуват с Христос за един по-продължителен период отколкото сатана е вързан. Понеже те ще царуват славно със своя Цар и Победител дори и по време на това върховно преследване когато дявола ще бъде развързан и ще воюва срещу тях с цялата си сила. Как тогава писанието обединява и връзването на дявола и царуването на светиите със същите тези 1000 години ако връзването на дявола се прекратява 3 години и половина преди царуването на светиите с Христос? От друга страна ако кажем, че краткия период на това преследване не трябва да се счита като част от 1000 години, а като допълнителен период ние ще можем да разберем думите „Свещеници на Бога и на Христос ще царуват с Него 1000 години; и когато се свършат 1000 години сатана ще бъде освободен от тъмницата си”; понеже те казват, че царуването на светиите и връзването на дявола ще се прекратят по едно и също време, така че времето на преследването, за което ние говорим не съвпада нито с царуването на светиите нито със затварянето на сатана, но трябва да се смята след и отвъд тях като един допълнително добавен период от време. Но в този случай ние сме принудени да признаем, че светиите няма да царуват с Христос по време на това преследване. Но кой смее да каже, че Неговите части няма да царуват с Него по времето, когато те повече от всичко и с най-голяма устойчивост се прилепват към Него и когато славата на устояването и короната на мъченичеството трябва да бъдат по-очевидни съразмерно с жегата на битката?

Или ако предположим, че за тях може да е казано, че не царуват поради страданията, които ще понесат тогава следва, че и за светиите, които преди това, по време на 1000 години, са пострадали не трябва да се казва, че са царували с Христос по време на периода на тяхното страдание и  следователно дори тези, душите на които автора на тази книга казва, че вижда и които са били обезглавени заради свидетелството си за Исус и за Божието слово не са царували с Христос когато са били гонени и самите те не са Божие царство, макар че Христос най-пълно ги е притежавал. Това е пълна нелепост, която трябва да бъде отхвърлена. Със сигурност победоносните души на славните мъченици, които са преодолели и завършили всички страдания и трудности и които са оставили своите смъртни тела са царували и царуват с Христос докато не се свършат тези 1000 години, за да могат след това да царуват с Него когато възкръснат в своите нетленни тела. Следователно по време на тези три и половина години както душите на тези, които са били убити заради Неговото свидетелство така и тези, които преди това са преминали от тялото и тези, които ще преминат по време на последното преследване, ще царуват с Него докато този тленен свят достигне своя край и те влязат в царството, в което няма да има смърт. И така царуването на светиите с Христос ще трае по-дълго отколкото връзването и затварянето на дявола, понеже те ще царуват със своя Цар, Божия Син през тези три години и половина, през които дявола няма да е повече вързан. Тогава когато четем, че „свещениците на Бога и на Христос ще царуват с Него 1000 години; и когато се свършиха 1000 години дявола ще бъде освободен от своя затвор” ние трябва да разбираме или че 1000 години на царуване на светиите не прекъсват, макар че затвора на дявола свършва – така че и двете страни ще имат своите 1000 години т.е. своето пълно време и все пак всяко с различен период, който е определен за нея, царството на светиите по-дълъг, затвора на дявола по-кратък – или, понеже три години и половина са много кратък период, той не е смятан нито като изваден от цялото време на затварянето на сатана нито като добавен към царуването на светиите както ние показахме по-горе в книга 16[1] по отношение на закръгления брой от 400 години, за които е казано, че са 400 макар всъщност да са били малко повече. Подобни изрази често се срещат в светите писания ако някой ги търси.

 


[1] Виж глава 24.

Реклама

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.